Friday, July 24, 2009

.Bab Hidup Ni, Takde Second Chance tau.


Aku bangun.
Lampu di siling menyala.
Kacamata masih tersangkut kat batang hidung aku yang mancung.
(sempat lagi nak perasan!)


Aku toleh kiri. Toleh kanan.
Bila masa aku tidur bukak lampu?
Kacamata pun tak tanggal.

Tertidur aku rupanya.
Oh! ini mesti gara-gara baca novel cinta malam tadi.


Aku mimpi terjangkit H1N1 semalam.
Badan aku berpeluh-peluh.


Terus aku bangun, amik wudu' untuk solat Subuh yang dah dua hari aku terbabas.

.

.


Tadi terbaca di Blog Saniboey, Yasmin Ahmad koma, tetapi keadaan terbaru beliau sudah stabil.

Get Well soon Yasmin!

Industri perfileman masih perlukan anda.
Tuhan, bangunkan beliau segera. Amin.



8 comments:

k e m m a said...

dear, kma dah try post comment td. dah ok kot rasanya. cuba try lg..huhu

life got no second chance, but when it comes to relationship, there's always a second chance, right?..i hate it. huhu

SiGedikDariScotland said...

.kemma.

orait, dah left komen dah :)

i agree wif u darl. when it comes to relationship, memang ada second chance, itu yang terjadi pada saya :)

think dat i have a same life path like u lah ^^

D'Blaze said...

aku plak slalu tertido time tgh main PSP..smpai terjatuh bendalah tu dlm gengaman aku..huuhuhuu..nasib baik x rosak

Eima Jer said...

2nd chance in r.ship??
heh. macam xboleh lari je kan?kan?


menci


tapi kalau kita pikir positif
2nd chance tu sebenarnya bagus.
kalau jadik lagi, sekurang2nya kita dh bagi 2nd chance n xkan tetanye2 lagi dah...sbb dh tau da truth...

SiGedikDariScotland said...

.D'Blaze.

aku takde psp, sedihnya :(
nak pinjam ko punye boley? :D

SiGedikDariScotland said...

.Eima Jer.

eh eh kamu pun seperti saya juga kah? :)

boleh lari, tapi tak boleh sembunyi. amat amat setuju. err nak share story kah? ^.^

isroz said...

sometimes peluang tu hanya dtg sekali je dlm hidup....

SiGedikDariScotland said...

.isroz.

i agree. jadi gunakan dengan bijak ya :)