Tuesday, July 13, 2010

.Karma Is a Bitch, So as You.

Aku meluat bila dengar orang cakap "Hidup ini ada karma.". Aku sebagai seorang Muslim, tak percaya pada karma. Aku cuma percaya pada Tuhan aku yang satu, yang akan memberi balasan pada setiap perbuatan yang kita lakukan. Senang cakap, marilah kita percaya sahaja pada qada dan qadar Tuhan.

Hari-hari kau sembahyang, tapi kau selalu tulis pasal karma. Pasal kisah silam kau, kau rasa karma akan balas balik perbuatan aku atau orang terdekat aku yang kononnya sudah membuat hidup kau cukup menderita dulu. Bodoh, kau pernah fikir tak apa yang kau dah buat pada aku? Yang tu macamana pulak? Karma tak balas semula pada kau ke?

Kau memang gila lah.

Baik kau fikir dulu sebelum kau tadah tangan mintak karma balas untuk kau. Kau tak kira, macamana kau dah malukan aku dulu. Kau dengan diri kau yang bacul, guna nama anonymous, telanjangkan semua keburukan dia pada kawan-kawan blog aku. Kau reka cerita itu ini. Macam kau seorang yang paling mulia.

Macam kau seorang tak pernah buat dosa. Macam kau tu suci sangat, dia tu kotor, aku ni jijik. Kau pura-pura jadi malaikat, sebarkan berita yang dia itu sejahat-jahat makhluk Tuhan, kau pulak sebaik-baik manusia. Padahal, luaran kau saja dah tunjukkan kau jenis murahan.

Padahal kau tak sedar, tindakan kau cuma jalan untuk buka pekung kau sendiri. Kau memang busuk lah. Kalau aku jenis busuk macam kau, aku sebarkan gambar kau yang kau bagi dulu pada orang yang sayangkan kau sekarang. Macam aku tak tahu latar belakang hidup so-SIAL kau. Entah apa lah yang kau goreng pada orang yang sayangkan kau kan. Mesti kau cakap kau insan teraniaya, duh.

Tapi aku bukan kategori macam kau, ada hati busuk. Mak bapak aku tak pernah ajar aku untuk dengkikan orang lain. Aku tak tahu orang yang sayangkan kau sekarang ni cuma proksi kau atau patung untuk mengaburi mata sahaja.

Kau boleh banggalah dengan kereta kau yang cuma buatan Malaysia tu. Aku tak jeles langsung. Kalau kereta continental baru, baru aku salute. Memanglah kau boleh berlagak dengan aku masa tu, umur kau berapa bodoh. Aku nampak dunia pun lambat dari kau. Jangan compare lah.

Dulu kau hina aku masih bodoh, pelajar univeristi cabuk, aku takde harta, aku tak cantik, aku cuma tahu kikis duit orang, dan macam-macam lagi kau tuduh.

Perangai kau memang sebijik macam babi masa tu.

Dahlah kau memang macam psiko. Semua benda yang aku buat, kau ikut buat. Kau takde identiti ke? Kau cakap kau lebih bijak dari aku, tapi kau gelabahlah. Aku malu nak gaduh dengan kau, sebab kau lagi tua dari aku. Sepatutnya aku hormat kau, tapi aku cuma boleh letakkan kau bawah tapak kaki aku.

Sekarang aku bersyukur, Tuhan tahu aku dan dia orang yang bagaimana. Dilimpahkan rezeki tak terhingga untuk aku dan dia. Kau? Boleh pergi mampus. Banggalah kau dengan apa yang kau ada. Aku rasa kalau aku ceritakan semua apa yang aku ada, kau mesti malu kot. Mesti kau tak sangka budak hingusan macam aku, ada benda yang kau tak sangka aku akan ada.

Kau ingat, orang baik tak cakap dia baik. Sama macam orang kaya atau orang cantik, tak cakap dia kaya atau cantik.

Cuma orang yang berlagak kaya dan perasan cantik macam kau je buat macam tu. Rupanya bila aku tengok muka kau, kau bukan lawan aku. You damn shit lah bitch!

Kau boleh doa apa pun yang kau mahu untuk keburukan aku dan dia. Tapi kau jangan lupa, Pencipta kau yang bawak kau keluar dari perut mak kau, akan bagi balasan.

Aku cuma doakan orang macam kau, sempat taubat dan minta maaf pada semua orang yang kau pernah burukkan.

Kau taubat lah, okay. Belum lambat lagi.


Lagi satu, boleh pergi mati dengan karma. Percaya pada Tuhan sudah.

6 comments:

Ari said...

Kakak!
You kena bangga sebab dia jadikan you sebagai idola dia!
Mungkin dia buat macam tu sebab feels insecure, kakak lagi better dari dia. Tapi dia takut nak face the fact. Normally orang yang macam tu memang akan buat mcm2 supaya tak ada orang lebih baik dari dia.

:)

SiGedikDariScotland said...

yes you're right dear!

type orang macam ni, makin banyak sekarang ni.

kalau lah boleh masuk dalam recycle bin.then empty recycle bin ;p

Rembo said...

err..jap. kau kat singapore lagi? carikan gua speed trap detector bleh? hahahaha

Ries Lee said...

adeh.
pernah berbulan2 bela seorang insan kat blog yang dapat nasib macam ni.

tired of it.

SiGedikDariScotland said...

.Azrie.

Tak suruh bela pun, suruh baca saja.

Tak yah simpati2 pun.

SiGedikDariScotland said...

.Rembo.

GPS pun boleh detect speed trap ape.