Thursday, June 24, 2010

.Lelaki Sekarang Kurang Bijak?.

Lagi cerita muka hadapan akhbar tabloid. Kali ni kes lelaki-lelaki ditipu oleh kekasih alam maya.

Ye, bercinta di laman sosial popular tapi tak pernah jumpa langsung. Ada lagi ke mentaliti yang macam ni? Oh kamon lah, boleh fikir logik kot, takkan kau tahan nak bercinta berbulan-bulan kat internet tapi taknak jumpa.

Lagi bagus, bila si lelaki dengan sukarelanya boleh masukkan duit kat akaun perempuan yang dia tak pernah jumpa tu.

Oh senanglah sekarang ni, letak je gambar cantik dan seksi dan mengghairahkan kat profile laman sosial, pastu main je ayat cinta, konfem lelaki boleh jatuh cinta. Lepas tu, mengadu lah ada masalah keluarga, nak pakai duit, senang-senang dapat 10k dalam akaun beb!

Bagus jugak taktik ni kan? Ala-ala pukau orang di alam maya.

Bukan aku nak cakap internet ni bawa keburukan, ada juga kebaikan, tapi sendiri mau ingatlah. Aku pun bertemu jodoh dari internet. *tiba-tiba* Itu contoh yang bawa kebaikan.

Bahagian paling teruk bila lelaki-lelaki terbabit mengadu kat keluarga perempuan tu, keluarga dia tak pelik langsung sebab mereka bukan mangsa pertama, dan identiti sebenar perempuan tu adalah palsu!

Tiada perempuan seksi. Tiada perempuan yang mengghairahkan. Hah, padan muka hang kena kenceng!

Yang ada cuma perempuan berbadan besar dan tidak menarik. Ok jangan salah faham dengan statement ini, bukan nak menghina orang berbadan besar. Tak semestinya orang berbadan besar itu tidak menarik, dan tak semestinya orang berbadan kurus itu meletop vazz.

Kakak aku ada beberapa orang kawan yang berbadan besar, dan mereka semua sangat menarik malahan fashionista pulak tu! Bergaya lebih pandai daripada orang yang berbadan cantik.

Aku cuma nak highlight kat sini, kenapa lelaki sekarang mudah sangat terpedaya? Senang sangat nak diumpan. Gila desperate kah kamu semua? Tengok je perempuan yang ada body meletop, berdahi licin, berkaki licin, terus jatuh cinta dan serahkan semua benda.

Kalau dulu selalu ada berita perempuan terpedaya dengan janji manis lelaki, sekarang macam sudah terbalik pulak.

Wahai lelaki, ingatlah yang cantik tak semestinya baik, yang jelik tak semestinya buruk perangai. Pokok pangkalnya; hati dan akhlak.

Kamon man, fikir guna otak, jangan guna nafsu. Tu yang haru.

Dunia, dunia.

Berita penuh di sini



ps: macam aku ni, gedik tapi baik. ahaks! ;p Tapi ada gak perempuan tak ngaku gedik, tapi sebenarnya gedik nak mampus. ohh pathetic sungguh.

6 comments:

NadiaShafiqa said...

adeh..... parah bila lelaki kena tipu.. selalu perempuan kena tipu..

ni le padahnya, sedangkan jual beli pun kena tahu dengan jelas barang yang hendak di beli tambah-tambah online, inikan pula hati dan perasaan..macam tiada harga pulak cinta tu..

over pulak.. tasuke!!

SiGedikDariScotland said...

yes, u're right! macam takde value je cinta tu.

lelaki sekarang kena masuk kelas bercinta nampaknya.

mulut jahat said...

hello i dah tukar link ke http://mulutjahat.blogspot.com ok =)

SiGedikDariScotland said...

Ok nani, noted ;)

ps: actually memang dah update link u. pembaca setia katakan ;)

E.d.Y said...

xsetuju..xsetuju..hehe:p

SiGedikDariScotland said...

kenyataan beb, kenyataan! ;)