Monday, January 19, 2009

.Perihal Sakit, ABC Jonker Walk dan Jumpa Pakcik Hussein.


Untuk entri yg ke 9 dlm tahun ini
Ada 3 perihal yg ingin saya cheritakan
Jumaat sudah, saya pulang ke rumah tetapi kali ini menaiki bus
(terima kasih pd incek JJW 4480 karena menghantar saya)
Perihal sakit bermula yg saya sendiri tak dapat mengesan puncanya.
Pelik.hairan.dan ataupun mmg hendak sakit..Semua berlaku setelah saya balik dri kenduri, ntah kenapa, 1 badan rasa sengal2 (jgn denggi lagi sudah!serik tau!)..saya terus ke klinik yg saya kira sudah menjadi klinik panel bagi family saya. Saya adalah patient terakhir!(waktu itu ada lg 20min sebelum klinik tutup) Doktor bilang dia tidak tahu apa puncanya sakit saya itu.
Takpelah, saya akan makan je ubat yg doktor bagi.

hari ahad, saya, mak dan ayah ke Melaka..untuk apa?saja jalan-jalan cari makan.
Percaya atau tidak, ya..itu saja tujuannya..kami ke restoran Subaidah (dulu selalu makan kat sini sewaktu my sister study kat Melaka)..di sinilah buat pertama kalinya saya makan nasi goreng kampung bersama kacang tanah! Aiiyoo! Pelik,tp sedap lah pulak.

Then, kitaorg jenjalan kt Jonker Walk..ya, tempat inilah yg harus kami pergi.kami mencari kedai ABC yg kami ingat2 lupa lokasinya.nasib baik saya dikurniakan daya ingatan firasat yg tinggi dan akhirnya berjaya menemukan kedai tersebut.ingat nama ini “Jonker Desert 88”..ya, saya akan ingat.. (anyway, anak tokei tukang kisar air batu itu sweet walaupun dia lelaki)..hahah~ gatal! Itu tak Islam lah..ketuk kepala satu! Dush! :P Sedap.apabila menikmati ABC disaat sakit yg dikira misteri belum pulih sepenuhnya.bila ditegur, laju saya menjawab “ABC ini buat ubat”..pandai..nanti sakit sape susah..1 perkataan: Puas.

Saya bagaikan org yg disuntik dadah setelah makan ubat doktor yg mana keupyaan saya hanyalah untuk tidur sahaja sepanjang perjalanan pulang
(saya susah nk tido kalo naik kereta)..ngnatuk..gila kuat dos ubat tuh..

Acara dinanti: AJL yg penganjurannya sama lama dengan umur saya hidup..pastinya yg saya tunggu kumpulan muzik bawah tanah yang berdikari; menggelarkannya Jumpa Pakcik Hussein (Meet Uncle Hussein sebutan sebenar)..tak kurang juga Faizal Tahir yg memang aku salute dengan bakat beliau..

Dan seperti yg diduga, MUH jd juara..menjerit aku depan tv sampai di sound ayah..lalalala~ saya suka MUH menang plus Faizal Tahir..memang korang faham arti iluminasi musik itu..utk finalis laen, saya kagum dengan semangat musik Malaysia anda.Congratz guys!

No comments: