Tuesday, January 13, 2009

.perjalanan itu...KL 3D 2N Part II.

saya kembali dengan cherita seterusnya..ya,hari ke-2..saya memulakan hari apabila melihat jam menunjukkan angka 0734 am, itupun apabila mak saya telefon bertanyakan soalan2 yg tipikal ditanyakan seorang ibu..perasaan bangun pagi itu tak terkata-kata apabila seluruh tulang kaki saya dirasakan seperti dipatahkan2..dengan erti lain, amat sengal dan sakit je..

setelah menyiapkan diri. saya bergegas keluar dr umah sepupu saya untuk ke LRT Bandar Tasik Selatan di mana dia sedang menunggu saya di situ..untuk menjadikan diri saya seorang yg penyabar pada pagi itu, tiada tanda2 bahwa sebuah teksi pun akan lalu dihadapan apartment sepupu saya.saya amat tension kerana tak mahu dia menunggu saya dgn lama lalu saya bersama seorang yg saya sangkakan akak (sebenarnya saya yg akak) dr kelantan berjalan menunggu teksi di HUKM (ianya sebelah apartment sepupu saya) dan akhirnya teksi tiba dan saya disuruh memakai tali pinggang keledar belakang (driver itu celoteh mengani kempen kerajaan).baiklah,saya pakai.

perjalanan bermula apabila saya dan dia (kami) menaiki train menuju ke Hang Tuah dan bertukar monorail ke Bukit Bintang.untuk apa saya ke situ?saya sendiri tidak pasti.yg pasti venue utama adalah ke food court sungei wang yg mana itu adalah kali pertama saya jejakkan tapak kaki yg pd mulanya tempat itu adalah tak halal.saya akhirnya memesan maggi goreng kerana jam sudah menunjukkan pukul12 dan saya kira ini sudah hampir tengahari untuk hanya memesan segelas teh o atau pun roti canai..

kesengalan kami jelas pd hari ini yg saya kira mgkin akibat tak cukup tidur ataupun makan td x sedap, yg akhirnya membawa kepada pembelian sepasang kasut Adidas Stan Smith berkaler hijau oleh dia.itu adalah last pair okey! suka la tu dapat beli ;) lepas tu kami ke time square karena dia hendak menunjukkan kedai kasut yang kata dia berlatarbelakangkan kaler putih yg menjual kasut favouritenya.saya sendiri tak pasti bentuk bagaimana kasut itu.setelah menuruni tangga bergerak untuk tempoh masa hampir setengah jam (termasuk waktu berileks2 di bangku) kami dapati kedai itu tiada. (dia kata mgkin sudah pindah).tp apabila saya tanya bilakah kali terakhir dia melihat kedai itu, jawapannya adalah sama dengan tempoh masa saya berada di UTM untuk sambung degree.iaitu setahun setengah! OMG! apa yg saya boleh katakan adalah "You memang d only one.." :) tp saya tidak marah.jgn risau.

after that, kami ke PWTC untuk mencilok kereta kakak saya seterusnya ke One Utama (saya ke sini kerana dia tak pernah ke sini)..dan hasilnya kami memenuhkan perut yg masih belum lunch di fuud court jusco itu.dan di situlah kami melihat gelagat seorang kakak+suaminya+anaknya yg masih makan dikerusi kanak2.mengapa dengan mereka?ya,kakak itulah yg menraik perhatian mata dan mulut kami.tapi kami tak bercakap di situ.selepas itu.kakak yg saya ibaratkan tidak cerewet melalui kata-katanya tetapi amat berkira di dalam hatinya.(hello, org mcm tu pun ada heh?lg la dgn husband sendirik.)kenapa dengan kakak itu?biarlah saya dan si dia je tau.(cerita ini sudah dikhabarkan pada my sister jugak ;p)

dan di OU ini dengan tanpa niat saya sudah membeli sebuah Purse Bag Paris Hilton yang mana bag itu baru sahaja berada dalam kedai itu sehari dari tarikh saya membelinya.and menurut amoi kedai itu, itu hanya satu2 purse bag dgn design itu yg ada jual di Malaysia iaitu di butik Paris Hilton.karena di pavillion hanyalah kiosknya sahaja.jd tanpa perlu berfikir kritikal, saya terus je beli dan akibatnya dia menggeleng kepala sahaja.:) (kerana saya sudah janji takkan beli apa2 di OU) .mahap ye! :P pastu dia juga membeli sepasang
kasut kulit yg katanya nak pakai utk konvo.
(Attention: inilah rekod terbesar dia iaitu membeli 2psg kasut dalam 1 hari)..

ouh,saya lupa nak bgtau yg saya ada membeli seutas charm bracelet yg bergantungan pelbagai jenis loket dan yg penting sekali ada huruf N dan A..that was my initial now.NA for najihah Abas cum Not Available..hahah. lepas itu, saya dan dia ingin menuju ke shah alam utk mengambil adik saya dan membawanya membeli kasut futsal baru (itu adlh arahan dr mem besar!)..dan kami dengan sengal+di kira sudah masuk air telah tersalah jalan dan anda memerlukan masa hampir 1 jam utk sampai di shah alam sahaja dari damansara! perkara itu tidak sepatutnya begitu.saya tak mahu mengingatkan perkara itu lagi ;p

second day berkahir dgn peniduran yg saya kira tahap delta walaupun saya hanya dapat melelapkan mata jam 430am..apa yg sgt menarik adalah hari ini ramai org kata saya semakin kurus..yuuhuu! okey,itu sahaja, saya akan sambung di part III yg kelam kabut saya kira..daaa~

p/s: saya kira ini catatan saya yg paling panjang.eheh.

No comments: