Wednesday, January 14, 2009

.perjalanan itu...KL 3D 2N Part III.

ini adalah bahagian terakhir dalam rangka perjalanan saya di KL.
tidak banyak utk di cheritakan melainkan saya bangun pagi dengan perasaan tidak puas ati akibat tidak kecukupan waktu tiduran tetapi terpaksa bangun karena my sister yg sudah acap kali keluar masuk bilik mengejutkan saya.nah! lambat2 pun saya dh siap tau.

pagi itu,setibanya saya di pwtc (hari ini saya rajen karena menolong setting kedai akk saya, padahal letak alas meja je! ;p) dia masih belom dpt masuk kerana wktu utk visitor adalah 1030am tetapi oleh kerana saya berlagak sbg exhibitor, saya melalui lorong laluan yg istimewa..cian awak tggu lama kt lua..tp xpe, akhirnya saya dan dia dpt jugak goodie bag YOUTH'09(1st day, sudah habes karena kami dtg lg 1 jam nk tutup)

proceed to the mall utk mencari sesuap sarapan yg akhirnya membawa kami ke medan hang tuah; di sebuah kedai yg kesemua pekerjanya wanita yg bahasa pertuturannya adalah bukan bahasa melayu kita..kalo xsilap saya ada tulis nama "cecil street" kt dinding kedai itu..tau jelah the mall punya fuud court, konon2 dlm bangunan lama..hari ini diet saya rosak! saya telah menelan nasi lemak yg saya tau saya hrus bersenam 3jam seminggu utk menyingkirkan kalorinya! hahaha~ lama kami di situ; bercherita; bercherita dan bercherita..(kami sedang berada di tahap "hi,buleh berkenalan?;)" )
setelah mencari kiriman yg dipesan oleh my sister n akak jules iaitu beberapa jenis buah potong termasuk sekeping chicken floss dan roti yg ada sosej katanya, kami kembali ke PWTC untuk saya kira berangkat pulang..tapi di situ saya sempat lagi membeli sebuah beg berkaler cokelat (ini favourite color utk bag saya) dgn harga 10 MYR! x percaya..dan juga cincin yg kaler cokelat gak..dia?beli jugak..dia berjaya membeli sebuah tote bag (katanya nk bwk gi kelas) dgn jenama "saya sukalah" dgn hrga yg saya kira murah utk hasil kerja seni seperti itu dan berjaya di tawar oleh saya..(pandaikan saya tawar?hee)

di sini saat kebangangan amat jelas..ya, setelah kami keluar ke pwtc, dengan yakinnya kami menunggu di platform yg disediakan tanpa melihat signboard yg ditulis utk ke masjid jamek..jam menunjukkan pukul 1340..dan saya melihat ada sebuah LRT lalu di paltform seberang..dan di saat itu, baru lah saya sedar (nasib baik sedar,kalo x....)yg kami berada di platform yg salah! (ada ke tggu kt platform sentul timur,mau nya tak balik umah nt!)..dgn gaya larian ala speedy gonzales (iaitu katun yg msa kecik2 saya suke tgk),
kami ke platform seberang..jam dah pukul 1350!
ya Allah, ada 10min je lg..(tiket bus kami adalah pukul 1400)..turun je dr train, saya dan dia dh x kira malu dh (lari cm pelarian indon yg nak dicekup oleh pihak berkuasa!), dlm hati, asalkan sempat naik bus..bila saya dan dia turun je ke platform yg di maklumkan, tayar belakang bus itu sudah bergerak! rsa cm nk tercekik, tp saya melajukan tapak kaki saya dan mengetuk pintu bus itu..pheuuu! nsib dpt naik setelah pakcik itu sound ("len kali jgn lmbat ya").baiklah! mmg x boleh bercakap pape dlm bus, harus menenangkan diri dulu..dan seingat saya, inilah trip perjalanan jauh saya yg meneybabkan saya boleh tido dlm bus..
mengapa?karena dia..
perjalanan kami berkahir di sini..itu sahaja kisah saya..saya harus meletakkan tarikh ini ke dalam diary saya..ianya priceless..

2 comments:

You Promise Me Ai said...

hahahah. chuaknya berlari lari mengejar bus di pudu. uish. mintak simpang!

SiGedikDariScotland said...

mmg amat chuak! ini kali ke-3 tau..huu~ dulu lg sengal kejar bus pakai high-heels..adoi!