Friday, January 28, 2011

.Kasihan Bila Dua Wanita Bergaduh Hanya Untuk Seorang Jantan.

 Assalamualaikum.

Cuba perhatikan dia ini,


dan dia ini.


Kalau korang pandai apa persamaan diaorang?

Ok korang memang pandai teka. Dua-dua sama cantik (Fasha Sandha lagi cantik pada aku, sebab dia Melayu tulen, Nora Danish ada kacukan).

Dua-dua sama seksi.

Dua-dua bergaduh kerana seorang lelaki.
.
.
Aku tak tau kenapa tiba-tiba aku tergerak nak tulis pasal diaorang ni. Lagipun cerita pasal diaorang memang tengah hot sekarang ni. Si Nora keluarkan statement yang buat Fasha naik angin. Yang Fasha pulak menegakkan kebenaran dia.

Kita tengok Nora Danish dulu. Dia bukan artis favourite aku, cuma sebab kecomelan dia, aku suka. Tapi pada personal preference aku, dia ni mungkin ada satu sikap 'terpendam' yang mungkin ramai orang tak tahu. Maksudnya dalam lembut-lembut muka dia, mungkin ada jugak garangya kan.

Yang aku jadi tak faham, kau dah bercerai dengan laki kau dah lah. Tak payahlah sibuk laki kau nak bercinta dengan siapa pun kan. Just mind your own territory lah. Then, jangan nak gunakan anak sebagai umpan ugutan itu dan ini. Kesian budak tu tak tahu apa-apa. Pada aku memang tak wajar Nora ni bagitahu kat media yang Fasha dan Jejai dah putus dua bulan sebelum diaorang ke Jepun. Padahal kau tak tahu pun situasi sebenar. Jangan masuk campur lah.

Aku rasa Nora mungkin masih belum redha dengan perpisahan yang berlaku, dan lepas ni kalau Jejai ada makwe baru pun mungkin perkara yang sama akan berulang.
.
.
Beralih pada Fasha Sandha pulak, yang rata-ratanya semua orang benci dia. Tapi aku suka dia, walaupun perangai dia agak keterlaluan kadang-kadang tu. Sebab pada aku dia ni berani pertahankan diri dan hak dia.

Cuma kadang-kadang Fasha ni silap langkah. Selalu sangat cetuskan kontroversi yang buat orang rasa jelik dengan dia, sampailah satu tahap orang dah tak percaya apa dia cakap dah walaupun dia tegakkan kebenaran. Tapi aku tabik dia berani keluarkan semua bukti yang dia dan Jejai baru clash hari tu, bukan dua bulan sudah yang macam Nora Danish dakwa.

Sedih jugak bila tahu dia dah clash dengan si Jejai, yelah hari tu beria cakap nak kahwin semua, yang si Jejai pun siap melawat makwe ni kat lokasi penggambaram naik helikopter lagi.

Tup tup keceper! Berpisah sudah.
.
.
Kesian Fasha Sandha, kesian Nora Danish. Yang bangga Jejai lah. Ada dua wanita yang cantik dan seksi bergaduh disebabkan dia. Kira macam lelaki idaman Malaya lah kan.

To both women, tak payah gaduh-gaduh lagi lah cuma pasal seorang jantan. Kita hidup kat dunia bukan lama sangat. Rugi kalau asyik gaduh ni. Pada Nora Danish, yang lepas tu sudahlah, cuba belajar terima kenyataan. Pada Fasha pulak, jangan putus semangat, tak lama lagi mesti ada pengganti pulak. Orang cantik katakan :)

Haih dunia, oh dunia. Selamat berhujung minggu!!




ps: yeayyy Irwan datang hari ni :)

4 comments:

Tuan Cimot said...

hahha..dua2 sy tak suka kak..seksi n seksa sgt..hahah...

.Gha A. said...

memang seksa, but i like fasha sandha.hehe :)

Unknown said...

MALAS NAK AMEK TAU PASAL DIEORG..BOSAN DAH

.Gha A. said...

.Edy.

Ehh bukan ko suka ND dulu ke? :D