Wednesday, March 9, 2011

.Atas Jalan Tuhan.

Kadang-kadang, Tuhan memang sengaja timpakan badai,
untuk tengok kau tahan atau tidak bila dilambung kuat.
untuk tengok tahap tinggi mana keimanan kau pada Dia.
untuk tengok tebal mana sabar kau bila diuji.

Dan aku sebagai manusia tipikal,
kadang-kadang melatah jua,
kadang-kadang lupa jua,
kadang-kadang mengalah terus.

Tapi bila bangkit, bila fikir dalam-dalam,
aku sebenarnya masih untung,
masih dikelilingi mereka-mereka yang penuh sayang aku,
mereka-mereka yang pasti sama berjuang dengan aku.

Ya Allah Yang Maha Terhebat,
Aku bersyukur atas segala ujianMu.
Tandanya Kau masih sayang aku,
Tandanya Kau masih sudi pandang aku.
Walau kadang-kadang aku khilaf,
InsyaAllah akan aku kekal istiqamah pada suruhanMu.

Cuma aku minta, jangan Kau terus-terusan jatuhkan ujian berat,
yang mungkin satu hari nanti,
tak mampu aku hadapi.

Dan aku tetap percaya,
Tuhan tak datangkan ujian yang tak mampu dihadapi oleh makhlukNya.

No comments: