Friday, December 31, 2010

.Selamat 2011.

Assalamualaikum.

Sekejap je sudah hari Jumaat semula. Dan sekejap je sudah sampai ke penghujung tahun. Tahun 2010 berlalu dengan bermacam-macam benda, memori dan kenangan.

Aku rasa 2010 ni tahun yang paling pantas sekali masa berlalu. Serius, rasa sekejap sangat ehh dah nak masuk 2011 dah?? -_-

Dari segi kehidupan, aku telah berganjak kepada kehidupan yang lebih membahagiakan sejak bergelar isteri.  Dan perlahan-lahan aku menukar jadual dan kegiatan aku untuk disesuaikan dengan status isteri.

Kalau ikutkan hari ni adalah plan asal untuk hari pernikahan kitaorang. Tapi masing-masing gatal sangat nak kawin cepat, so kahwin lah pada 2010. Bukanlah sebenarnya jodoh dah sampai, tak mampu mengelak :)

Bukan senang tau pegang status isteri ni. Selain kena taat pada suami, segala perbuatan, percakapan dan sikap harus terkawal agar maruah suami tidak tercalar dan hatinya tidak terusik. Memang itu pun tanggungjawab isteri kan.

Dari segi kewangan, tahun 2010 adalah tahun kegawatan ekonomi bagi aku lah. Maksud aku, bukan tahun kewangan yang baik. Dari segi kiraan astronumerologi pun, tahun 2010 bukan tahun yang baik untuk kewangan. Jadi aku harap 2011 kewangan aku akan bertambah stabil. Maklumlah perancangan untuk membesarkan keluarga memang ada :)

Dari segi kerjaya pulak, tak banyak yang berubah sangat. Aku masih bekerja pada cuti umum macam hari ini :) Cuma aku berazam untuk menambahbaik prestasi kerja aku dan aku harap dapat belajar lebih banyak benda lagi. Maklumlah kalau kerja bahagian operasi ni, paling bagus kalau dapat cover keseluruhan unit.

Azam tahun baru? Aku rasa aku tak pernah pasang azam setiap tahun. Bukan taknak set goal atau matlamat hidup, tapi aku rasa setiap hari perlu berazam, bukan kena tunggu tahun baru je kan. Cuma setiap tahun aku mengharapkan Tuhan beri aku limpahan rezeki, kesihatan yang baik dan kebahagiaan dunia dan akhirat.

Aku jugak harap agar akhlak aku sebagai sebagai seorang isteri, anak dan bakal ibu bertambah baik. Kalau boleh nak kawal kemarahan dan kurangkan mengeluarkan kata-kata kesat :P

Dan sebagai isteri, aku cuma mahu hadiahkan Irwan kebahagiaan ini.



Harap Tuhan makbulkan doa kami :)


Selamat Tahun Baru 2011 semua! Have a blast one!


6 comments:

TiKa LEh said...

selamat thn bru kak n cpt2 dpt baby...heheh..

E.d.Y said...

semoga segala yg diimpikan akan dikecapi..amiinn

HAPPY NEW YEAR..;)

.Najihah A. said...

.Tika.

Thanks :) Amin!

.Najihah A. said...

.Edy.

Amin :) Harap-harap semua doa dimakbulkan.

amy said...

Insyallahhh... kalau rezeki tak kemana. :)
nnti ko bleh memain ngan anak akak ko dulu before turn kau kan..:)

.Najihah A. said...

.Amy.

Betul tu! Harap rezeki cepatlah. Irwan ni yang tak sabar nak main dengan anak sendiri.hehe