Monday, April 20, 2009

.I'm Tagged: The Pictures Tells a Thousand Words

Ahah! As requested by my Sister Si Petite, saya akan membayar hutang tag beliau. Saya janji setelah saya jawab final exam.

1. Put your profile picture.

2. Elaborate on it.

Gambar di snap masa aku mula-mula sekali join Bijou Bazaar kat Bangsar. Kalau tidak silap aku, di Jalan Telawi. Seingat aku, ini bulan Jun, masa tu aku masih menjalani Latihan Praktik kat Subang Jaya. First time datang, it's wow! Korang tahu jelah, kalau kat Johor, jarang aku dapat pergi tempat-tempat macam ni. Maksud aku, tempat bersosial, berkongsi gossip-gossip dan aktiviti.

Okeh, pasal gambar ni, sebenarnya aku datang dengan niat asal membeli-belah, tapi sebab aku seorang yang rajin, aku tolong la kakak aku dan rakan-rakannya berjual sekali. Aku saja-saja posing pakaikan baju kat mannequin Sis.Jules. Baju kebaya tu ready made, imported dari Indonesia. Dia punya jahitan superb! Kemas. Dah lah kain dia pure satin. Kitaorang jual RM 150 sahaja okey! Berbaloi tak? huhu~ And I should thanks to Ada and her baby Pentax sebab snap kan gambar ni *Maceh~ ^.^

Kerana gambar ini yang aku letak kat Friendster suatu masa dulu, ramai orang ingat aku adalah seorang pelajar jurusan fesyen, aku seorang pereka fesyen, aku seorang yang pandai menjahit. Nak tergelak aku! Sebabnya, aku pegang jarum pun bengkang-bengkok! hahaha~

:

Ok, then kena letak 1 atau 2 gambar lagi kan. So aku rajin, aku letak 2 keping. Nah, tengok nih.

Gambar kat atas ni aku amik, masa first time aku dapat baby aku. I mean my DSLR. Tahu jelah, dah lama gila aku ngidam nak ada baby sendiri. Masa tu baru je 2 hari. Aku shot gambar ni dari dalam kedai mapley di sebelah Dynasty Hotel, dekat pinggiran Jalan Ipoh. Ramai tak perasan kedai ni aku rasa, kalau foreigner atau pejalan-pejalan kaki, perasan lah.

Pasal gambar ni, aku letak nama dia "Steel of Hope". Gambar ni memang pure monochrome. Aku tak tukar colour atau effect pun. Aku rasa aku impressed buat kali pertamanya dapat shot gambar ni. Walaupun aku tahu gambar ni biasa-biasa je pada para photographer professional. Rasa mesejnya sampai. But kalau sape-sape tak paham, nasib lah.

:

Gambar second ni, amik kat make-up room, Jusco Tebrau. Thanx to Aya yang menjadi photographer. Haha~ (Entri pasal ni aku dah cerita sebelum ni).

3. Why do I choose this pictures??

Gambar 1: Aku sebenarnya memang teringin nak jadik Fashion Designer, in fact gambar ni sesuai dengan tema blog aku. "This Is My Wardrobe" isn't it?

Gambar 2: Sebab gambar ni ada mesej, tak faham mesejnya? Anda tafsir sendiri. Dan sebab gambar ni editless.

Gambar 3: So kenapa aku letak gambar ni? Saja, aku suka. Mengingatkan kembali zaman kegilaan aku dengan Pae masa kat Diploma UTMKL dulu. Zaman meredah KLCC, MidValley, merempit pergi Bukit Bintang.

Dan kerana hari ini lah, baju inilah, menjadikan ianya "Hari Bertuah" aku. Kerana apa? Kerana dot dot dot. Yang penting, satu benih bunga bercambah. Indah =)

4. Next, tag 5 person :

> Elsa Soraya yang mahu present reportnya.

>Intan @ Kechik

> Effa Si Pencinta Setia

> Zura Si Beginner Facebook

> Ayenxz Yang Tengah Sibuk

Buat tau, tak buat siap korang! hehehehe~ :P

4 comments:

You Promise Me Ai said...

hahahahaha kene tag ke ;P okeh okeh, will do nanti nanti eh! thanks darl!

SiGedikDariScotland said...

.Elsa Soraya.

yes darl! as usual, u always be in my top list.. ehe~ :D

- Ms. Izyan - said...

sape iNtaN @ kEcHik tu..?? aku kenal ke..??
ngeeeee~
nnt aku jawab eh~
mate lebam mau tidOoOooOo~
ops! men pet society jap. hehehe~

SiGedikDariScotland said...

ceh..buat2 tak kenal pulak :P
ade yg kena cubit kang..ahaha~
ouh mata lebam sebab kuat sangat studi eh..tak buat siap ko kechik! :D