Friday, February 27, 2009

.Kamu Kategori Pacar Apa?.

untuk Februari yang kian hilang, aku titip nota ini untuk kamu-kamu.


"All love is sweet, given or returned." --Percy Bysshe Shelley

To My Friends Who Are...........SINGLE
Love is like a butterfly. The more you chase it, the more it eludes you. But if you just let it fly, it will come to you when you least expect it. Love can make you happy but often it hurts, but love's only special when you give it to someone who is really worth it. So take your time and choose the best.

To My Friends Who Are............NOT SO SINGLE
Love isn't about becoming somebody else's 'perfect person.' It's about finding someone who helps you become the best person you can be.

To My Friends Who Are............PLAYBOY/GIRLTYPE
Never say 'I love you' if you don't care. Never talk about feelings if they aren't there. Never touch a life if you mean to break a heart. Never look in the eye when all you do is lie. The cruelest thing a guy can do to a girl is to let her fall in love when he doesn't intend to catch her fall and it works both ways...

To My Friends Who Are............HEARTBROKEN
Heartbreaks last as long as you want and cut as deep as you allow them to go. The challenge is not how to survive heartbreaks but to learn from them.

To My Friends Who Are............NAIVE
How to be in love: Fall but don't stumble, be consistent but not too
persistent, share and never be unfair, understand and try not to demand, and get hurt but never keep the pain.

To My Friends Who Are............POSSESSIVE
It breaks your heart to see the one you love happy with someone else but it's more painful to know that the one you love is unhappy with you.

To My Friends Who Are............AFRAID TO CONFESS
Love hurts when you break up with someone. It hurts even more when someone breaks up with you. But love hurts the most when the person you love has no idea how you feel.


"Two souls with but a single thought, two hearts that beat as one."--John Keats


To My Friends Who Are............STILL HOLDING ON
A sad thing about life is when you meet someone and fall in love, only to find out in the end that it was never meant to be and that you have wasted years on someone who wasn't worth it.

If he isn't worth it now, he's not going to be worth it a year or 10 years from now. Let go.....

......

Thanx to Nairah for tag me in this note :)

Februari yang hampir menghilang..semestinya kaitannya dengan bulan cinta adalah tipikal. Aku dedikasikan perkara-perkara di atas kepada mereka-mereka yang sedang, belum dan pernah merasai apa itu CINTA

Dedikasi SINGLE khusus untuk Aku sendiri:
iya cinta itu memang seperti rama-rama. Samada kau berusaha mengejar atau kau biar ia terbang. mengejar itu pasti lelah. Tapi, kau pasti rama-rama itu akan datang kembali?permainan masa ini bukan sesuatu yang enak,betul?

Dedikasi ini juga untuk Cik Sempoi, Cik Kezitikus :
aku suka pendirian kamu berdua, tak semestinya cinta yang buat kita tersenyum kan?

Dedikasi NOT SO SINGLE:
aku tiada kawan dalam senarai ini. eh tapi mungkin untuk Cik Aya =) pemikiran yang mendalam amat diperlukan bagi status ini. Kau ingatlah, jangan sesekali cuba menjadi sempurna, tapi jadilah yang terbaik ya?

Kepada PLAYBOY/GIRL:
mungkin aku dedikasikan kepada Uncle Sewel aku, Adik Apis, Faiz Abg dan Si Patung Pecah (mungkin tidak terlalu memaksud).

-Permainan ini tak selamanya selamat, jangan sampai kau tergelincir..tapi aku tau, kamu semua ada pendirian masing2.

Untuk HEARTBROKEN – mungkin aku juga termasuk dalam kategori ini..dunia ini bukan berhenti atau menjadi gelap terus.gunakan mental yang sihat dan belajar terus.

Kepada si NAIVE – aku terfikirkan Cik Sumayyah, dan Dr.Nisa dan Encik Snowpatrol mungkin? :P
-kamu harus berusaha seperti mana kamu menelaah bahan-bahan ilmiah untuk Projek Sarjana Muda. Jangan pernah takut mencuba. Cinta bukan ridikulus. Kesakitan itu kebiasaan, percayalah.

Khas buat si POSSESIVE
aku tidak mahu menuding sesiapa, tapi pastinya seseorang amat amat menghargai jika kau berikan sedikit ruang, tolonglah.

Seseorang yang AFRAID TO CONFESS
– mungkin untuk Lil D dan JJW..jangan kau ingat masa itu sentiasa menunggu kau atau melepaskan itu jalan terindah, kau pilih~

Yang Masih HOLDING ON
buat Along Betty A, Elsa Soraya, Efanina, Zura Ezannie, Ain Yusop, Cik Picalilli, Cik Dilla Cantik, Cik Farah, Cik Fifie dan yang aku tidak senaraikan sekalipun..

Aku sentiasa doakan yang terbaik untuk kamu semua..hargai, pelihara dan siramlah cinta-cinta kamu. Biarkan ia berwarna, mekar dan tersebar. Kamu semua orang yang beruntung, jadi jangan sekali-kali lupa makna “menghargai” ya..aku yakin dengan takdir kamu.

Seperti mana aku terbaca nota-nota cinta di cermin Dr.Ikhwan, benar, jangan menunggu untuk bercinta atau dicintai. Cinta itu pasti datang sendiri, tapi kau yang tentukan kelajuannya.

Aku setuju dengan Alifmimyanun, katanya “Jangan Serahkan Segala Hati pada Cinta, kelak kita yang merana”.

Aku juga setuju pada Cik Kezitikus, “Cinta juga membuat kita lebih kuat setelah kecewa, yang penting, hanya bergembira dan nikmati kehidupan kita”.

Begitu juga aku bersetuju pada Si Patung Pecah “Cinta itu kejujuran dan kebebasan, jangan kerana cinta, kita hilang kawan”.

Dan aku bersetuju pada Cik Sempoi “Mencari orang yang sayang kita itu lebih penting daripada mencari orang yang ada rupa dan sayang pada kita”.

Aku amat setuju juga pada Uncle Sewel aku “Cinta kadang-kadang buat kita jadi loser, betul.”

Tak lupa, aku bersetuju pada Mak Noi “Cinta ini permainan masa, sesiapa yang bertahan tak mungkin akan kalah”

Akhirnya, aku bersetuju pada diri aku sendiri “Cinta, jangan difikirkan sangat.mustahil tak ada cinta untuk kita”

Ya, mustahil tak ada cinta untuk kita semua. Bercintalah selagi kita mampu. Bagaimana?kau fikirlah.


*ahaha~ seperti Dr.Luv pulak masa aku menulis entri ini.
*ayat-ayat di atas digunakan hanya bertujuan untuk membangkitkan mood ketika pembacaan artikel ini. Aku orangya tidak semelankolik ini.aish~

4 comments:

alifmimyanun said...

eh, bile abg cakap macam tu.?

SiGedikDariScotland said...

ada la..
abg ada ckp..
masa zaman2 gha bercinta bagai nak rak dulu..hehe~ ingat? :P

alifmimyanun said...

oh !.. ??
arr.. ermm.. err.. urmm..

SiGedikDariScotland said...

ahahaha~ ape daa abg nih..cube ingat balik! cepat! :P