Friday, August 12, 2011

.Rahsia.

Mulanya aku tulis blog pada tahun 2008, maksudnya aku bersedia mendedahkan segala kisah dalam hidup aku (yang dirasakan perlu), kononnya mahu berkongsi cerita dengan pembaca-pembaca.

Tapi itu dulu.

Setelah privasi aku 'diganggu' oleh seorang manusia yang kurang bertamadun dan adab sopannya dalam dunia siber ini, aku mula rasa insecure. Blog bukan lagi tempat selamat unuk aku ceritakan semua benda, sehinggalah aku privatekan blog ni.

Makin hari, makin aku rasa tak banyak benda yang aku kongsikan. Kadang-kadang bukan benda telus yang aku ceritakan. Lebih-lebih lagi berkaitan hal perasaan.

Selain daripada blog ni, aku ada lagi satu tempat untuk aku ceritakan dan curahkan segala perasaan - kekusutan, kekecewaan, kesakitan, kegembiraan dan segala macam emosi lah. Yang mana boleh buat aku lega, walau sekejap.

Sejak aku mula jadi seorang yang extrovert ni, aku semakin banyak memendam perasaan yang aku kira semua aku boleh telan sendiri.

Jadi hanya tempat itu yang aku rasakan selamat untuk mengadu, selain kepadaNya.

Di mana?

Rahsia.

No comments: