Friday, August 5, 2011

.Tak Faham.

Aku tak faham. Betul-betul tak faham. Dengan sesetengah orang yang status hidupnya sudah bertukar kepada "Berkahwin", tetapi masih menyimpan "kekasih gelap", skandal dan sewaktu dengannya.

Untuk apa weh?

Seronok ke dapat berlaku curang dengan isteri sendiri? Seronok ke dapat bodoh-bodohkan suami sendiri? Rasa bangga ke mampu pasang dua atau tiga skandal? Rasa hebak sangat la kot.

Sebenarnya kau yang berskandal tu yang bodoh. Sebab dosa kau dapat berganda-ganda. Sudahlah asyik menipu je, itu belum kira kalau buat benda-benda tak senonoh lagi kan. Lagi banyak 'token' kau dapat nanti.

Haih, apa nak jadi dengan dunia. Aku masih ingat Irwan pernah cakap dekat aku sebelum kahwin lagi:

"Semua kesalahan yang you buat, I boleh maafkan kecuali satu. Curang."

Dan aku masih pegang pesanan tu. Bukan sebab takut tidak dimaafkan, tapi sebab sayang dan cinta aku yang melimpah-limpah pada dia sejak hari pertama sampai lah sekarang, perut aku pun dah membuncit.

Aku bukan kategori pengkhianat cinta. Pada aku takde faedah kalau kau sudah menjalin hubungan dan komitmen (kahwin apatah lagi!), tapi kau masih nak ada spare-part lain, masih nak makan luar!

Kenapa nak macam tu? Sebab pasangan kau tu dah tak menarik? Dah tak mampu nak penuhi selera dan nafsu kau? Bullshits lah.

Kenapa aku emo sangat?

Sebab lately aku asyik dengar kat radio, banyak caller macam bangga nak bagitau yang diaorang bercinta 2-in-1, bangga bercerita yang diaorang berskandal.

Fikirlah sendiri weh. Dosa kau dapat sebab menyakiti hati pihak yang tidak bersalah macamana pulak?

Dah orang puasa tak elok emo-emo :)


Selamat Berpuasa & Berhujung minggu!

No comments: